Kehräämö on autenttinen hyvinvointipaikka Tampereen historiallisessa Finlaysonin korttelissa.
Toivotamme jokaisen tervetulleeksi, olet sitten ensikertalainen, tai jo hyvinvoinnin kokenut konkari! 
Tunti- ja kurssivalikoimamme on laaja, ja löydät varmasti Sinulle sopivan muodon ja ajan.

Mikäli haluat tietoa kursseista ym, palaa vielä tästä vanhalle nettsivullemme.

Tilat

Osoite

Finlaysoninkuja 9 
33210 Tampere

puhelin

 +358 50 4408740

Sähköposti

info@kehraamo.fi

Parhaiten tavoitat meidät emaililla info@kehraamo.fi tai Facebook Messengerin kautta.

(Lidliltä KAHDEN porttikongin ali!)

Tunnelmallinen salimme sijaitsee samassa rapussa Galleria Himmelblaumin kanssa. Hissin oikeanpuoleinen nappirivistö, 4.kerros (4B).
Alaovi on auki ma-pe klo 07-19, la 11:50-16, muina aikoina paina summeria alaoven vasemmalla puolella, oikea yläkulma.

Joogatunnit

Muista varata tuntisi etukäteen! Tee myös peruutus, jos et pääsekään tulemaan.
Voit perua varauksesi vielä 121 minuuttia ennen alkua.

Kundaliinijoogassa käytetään asanaharjoitusta, kehon liikkeitä ja hengitystekniikoita, mudria eli käsien vaikuttavia asentoja sekä bandhoja, energialukkoja ja mantroja, meditaatioita ja musiikkia. Harjoitukset ovat virkistäviä, rentouttavia, puhdistavia ja vahvistavia – ja tarjoavat usein syvällisiä elämyksiä. Kundaliinijooga on monipuolisten, kehoa ja mieltä voimistavien ja tasapainottavien harjoituksien aarreaitta. Harjoitukset vaihtelevat tunnista toiseen keskittyen aina johonkin teemaan, kehon ja mielen osa-alueeseen. Kaikki harjoitukset puhdistavat kehoa, auttavat aineenvaihduntaa ja vahvistavat hermostoa. Energia lähtee liikkeelle ja pääsee korjaamaan sitä, mikä kehossa korjausta vaatii. Mieliala kohoaa ja näkökulma jokapäiväiseen olemassaolon taisteluun saattaakin muuttua! Varunan kundaliinijooga on Kundaliinijoogaa Yogi Bhajanin opetusten mukaan ®

Integral Yoga®Hatha- harjoitus on klassisen joogaperinteen kehoa ja mieltä tasapainottava ja hoitava joogaharjoitus. Tunti sisältää monipuolista aktiivista liikettä ja rentoutusta. Harjoitus vahvistaa ja puhdistaa hermostoa ja auttaa hyvin esimerkiksi stressistä palautumisessa.

Tunti alkaa aloitusmantroilla. Asanaharjoituksen jälkeen syvärentoutus nostaa pinnalle kuonan, ja pranayama rentoutuksen jälkeen auttaa puhdistamaan sen pois. Tunti päättyy lyhyeen meditaatioon ja loippumantroihin.

Tunnista toiseen asanat ja teema vaihtelevat, ja harjoitus voi olla lempeämpi tai intensiivisempi, mutta aina tavoitteena on meditatiivinen mielentila ja tasapaino. Säännöllinen harjoitus auttaa säilyttämään tasapainon myös joogasalin ulkopuolella.

Jokaisella meistä on kehon ja mielen rajoitteita, jotka on hyvä ottaa huomioon harjoituksessa. Joistakin rajoitteista ohjaajan on hyvä tietää. Raskaudesta kannattaa erikseen mainita, erityisesti ensimmäisinä viikkoina.

Integral Yoga®Hatha I-tason harjoitus sopii kaikille, ja erinomaisesti aloittevalle joogaajalle.

 

Integral Yoga® perustuu Sri Swami Satchidanandan opetuksiin.

 

Perinteinen Hatha on harjoitus jossa palaamme joogaperinteen juurille. Rauhallisesti etenevän harjoituksen avulla herättelemme kehon ja elinvoiman, pranan virtaamaan vapaasti. Harjoituksen maltillinen ja meditatiivinen luonne luo vankan perustan syvälle yhteydelle sisimmässämme, mikä säilyy pitkään vielä harjoituksen jälkeen. Tällä tunnilla ei hosuta tai kiirehditä. Jokainen liike ja hengitys tehdään huolellisesti, rakastavasti ja tietoisesti. Harjoitus sisältää aurinkotervehdyksiä sekä muita perinteisiä ja tehokkaita asanaharjoituksia, ohjatun syvärentoutuksen, pranayamaharjoituksen (hengitysharjoituksen) sekä lyhyen meditaation.

Hatha-joogan asanoille on tunnusomaista toistot ja hengityksen huomioiminen.

Asanat pohjautuvat alkuperäiseen Pohjois-Intialaiseen perinteeseen.

Lempeä harjoitus on kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rentouttava. Hathajooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

Lopuksi rentoudutaan äänimaljojen ja kitaran avulla.

Mammajooga helpottaa kehon ja energian muutoksissa raskauden aikana. Saat uutta näkökulmaa siihen, miksi energia ja tunteet heittelehtivät, ja miten voit hallita energiaasi. Joogaharjoituksella autamme sisäelinten, keuhkojen ja sydämen toimintaa. Lempeät liikkeet tuovat rentoutta erityisesti selän ja lantion alueelle ja turvaavat verenkiertoa istukassa. Paitsi rentoutta, harjoitus tuo myös vahvuutta hermostoon ja selkärankaa tukeviin lihaksiin.

 

Raskausajan jooga auttaa löytämään rentouttavan liikkeen ja hengityksen synnytykseen, vahvistaa hermostoa ja ennen kaikkea tarjoaa sinulle hetken vahvistaa yhteyttä uuteen elämään ja iloita tästä ihmeestä! Turvallinen harjoitus sopii odottajalle alkuraskaudesta alkaen aina synnytykseen saakka. Tukihenkilöt ja vauvan kaikki vanhemmat ovat sydämellisesti tervetulleita harjoitukseen!

Iisillä Hathajoogatunnilla vapaudut päivän jännityksistä. Aloittelijallekin sopiva, rauhallinen harjoitus hoitaa selkää, energisoi sisäelimiä ja hormonitoimintaa, puhdistaa ja vahvistaa hermostoa. Pisteenä iisin päällä on hemmotteleva loppurentoutus.

Yin-jooga on rauhallinen laji, jossa melkein kaikki liikkeet tehdään lattiatasossa. Asanoissa ollaan 2-5min, ja asanat tuetaan hyvin tyynyjä ja blokkeja käyttäen.

Yinissä fyysisellä tasolla vaikutetaan sidekudosten terveyteen; lihaskalvoihin eli faskiaan, niveliin, nivelsiteisiin, ja jopa luihin. Tämän vuoksi asanat ovat passiivisia, eli ne tehdään lihakset rentona, painovoimaa apuna käyttäen.

Psyykkinen ja energeettinen vaikutus on hyvin rentouttava. Rauhallisuutensa ansiosta harjoitus on meditatiivinen, ja aktivoi lepohermostoa. Yin antaa aikaa pysähtyä ja hiljentyä oman itsensä äärelle.

 

Harjoitus sopii kaikille, mutta erikoistapauksissa, esim raskauden aikana, puhuthan opettajan kanssa ennen tuntia.

Tämä tunti toimii erinomaisesti siirtymänä työpäivän tekemisen mielentilasta vapaa-ajan rauhallisempaan olemisen tilaan. Tunti jakautuu kolmeen suurin piirtein samanmittaiseen osioon: tietoiseen liikkeeseen, istumameditaatioon sekä kehomeditaatioon makuulla. Liikeosuus on rauhallinen, eikä vaadi merkittävää fyysistä ponnistelua. Teemme yksinkertaisia joogaliikkeitä. Istumameditaatio suoritetaan joko tyynyllä, joogamatolla tai halutessasi tuolilla istuen. Tunti loppuu ohjattuun kehomeditaatioon makuulla. Tunti sopii kaikille.

Voimajooga on dynaaminen harjoitus, jossa pääset löytämään vahvan joogin/joginin sisältäsi.

Tunti avaa ja voimistaa kehoa, kehittää notkeutta ja parantaa hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa. Hengitykseen kytketyt liikeharjoitteet tuovat samalla keskittymistä ja rauhaa mieleen. Harjoituksen asanat kytkeytyvät toisiinsa Vinyasa tyyppisesti yhdistetyn hengityksen ja liikeen avulla.

Liikesarjat tehdään samassa järjestyksessä jokaisessa harjoituksessa, minkä ansiosta oman kehityksen huomaa nopeasti.

Tunnin päätteksi nautimme ohjatusta syvärentoutuksesta.

 

Tunti sopii kaikille, aiempaa kokemusta ei tarvita.

Opettajat

Kirsi Kunwar

"Aloitin joogapolkuni Astangalla, mistä jatkoin Kundaliinijoogan kautta Integral Yoga®Hathan ja Yin-joogan pariin, joista tuli minun joogakotini.”

Miia Rautio

"Olen Miia, 30-vuotias jooga- ja hyvinvointiohjaaja, intohimoinen maailmanmatkaaja ja elämän löytöretkeilijä. Löysin joogan - tai ehkä ennemminkin jooga löysi minut - lopulta onnekkaaksi kääntyneen onnettomuuden kautta vuonna 2013. ”

Markus Savander

"Olen Markus, 33-vuotias psykologi ja kouluttaja. Työkokemukseni työterveyshuollon ja kuntoutuksen aloilla, jooga- ja meditaatioharjoitukseni sekä filosofiaharrastukseni yhdistyvät minussa siten, että painotan ihmisen elämäntaidon kehittymisessä ja psyykkisessä hyvinvoinnissa, itsetutkiskelun, rauhoittumisen ja mitääntekemättömyyden taitoja.”

Noora Tuoresmäki

"Olen Noora, peruskoulutukseltani sairaanhoitaja. Jo aikaisessa vaiheessa sairaanhoitajan uraa koin, että olisi ilo auttaa ihmisiä jo ennaltaehkäisevästi kuin myös tukea heitä sairauksien aikana enemmän.”

Pasi Viitala

"Tutustuin joogaan astangajoogalla, josta löysin mielenrauhaa ja vastapainoa muusikon ammatille. Luonnollinen siirtymä meditatiiviseen hathajoogaan tuli pian sen jälkeen ja Intian matkani vuonna 2014 syvensi ymmärrystäni joogaan.”

Sanja Romppainen

"Olen ohjannut kundaliinijoogaa Tampereen alueella vuoden 2017 alusta lähtien. Kundaliinijoogan myötä joogasta on tullut itselleni kokonaisvaltaisesti elämäntapa.”

Teija Enoranta

"Olen Teija Enoranta (Shabad Deep Kaur), päätoiminen kundaliinijoogan ja Integral-joogan opettaja vuodesta 2010. Opetan kundaliinijoogaa Yogi Bhajanin opetusten mukaan®, Integral-joogaa®, äitiysjoogaa, meditaatiota ja annan yksilöohjausta terapaeuttisen joogan menetelmiä hyödyntäen.”

Tuija Koivunen

"Joogan aloittaminen ei ollut minulle vapaaehtoista, vaan hakeuduin joogatunneille vasta kun selkäongelmani eivät enää antaneet muuta vaihtoehtoa. Tiedän siis kokemuksesta, millaista on joogata fyysisten rajoitteiden kanssa. Tiedän myös, miten joogan harjoittaminen voi rajoitteisiin vaikuttaa.”

Maksuvälineet

Maksuvälineinä käyvät käteinen, kortit ja Smartum Liikuntasetelit, sekä Smartum Saldo – mobiili- ja verkkomaksut, Tyky-setelit ja Tyky-online, Virike-setelit, EazyBreak ja ePassi.

Close Menu