Jooga- ja hyvinvointitunnit

Ole hyvä ja varaa tunti etukäteen.
Tee myös peruutus varaaheti-järjestelmän kautta, jos et pääse tulemaan.


Suurin osa tunneistamme on nyt myös Zoomissa! Tunnin varaus tapahtuu samassa ajanvarausjärjestelmässä, tunnin yhteydessä on tunniste "zoom".

Most of our classes are now also in at Zoom interactive virtual surrounding! You can book virtual class with the same booking system. You can book the virtual class as usual, notice the tag "zoom" in the classes.

Kundaliinijoogassa käytetään asanaharjoitusta, kehon liikkeitä ja hengitystekniikoita, mudria eli käsien vaikuttavia asentoja sekä bandhoja, energialukkoja ja mantroja, meditaatioita ja musiikkia. Harjoitukset ovat virkistäviä, rentouttavia, puhdistavia ja vahvistavia – ja tarjoavat usein syvällisiä elämyksiä. Kundaliinijooga on monipuolisten, kehoa ja mieltä voimistavien ja tasapainottavien harjoituksien aarreaitta. Harjoitukset vaihtelevat tunnista toiseen keskittyen aina johonkin teemaan, kehon ja mielen osa-alueeseen. Kaikki harjoitukset puhdistavat kehoa, auttavat aineenvaihduntaa ja vahvistavat hermostoa. Energia lähtee liikkeelle ja pääsee korjaamaan sitä, mikä kehossa korjausta vaatii. Mieliala kohoaa ja näkökulma jokapäiväiseen olemassaolon taisteluun saattaakin muuttua! Varunan kundaliinijooga on Kundaliinijoogaa Yogi Bhajanin opetusten mukaan ®

Miesten piiri järjestetään Kehräämöllä joka toinen maanantai tammikuusta toukokuuhun. Voit osallistua mihin tahansa yksittäiseen piiriin, useampaan tai vaikka kaikkiin.
 
Vahvistakaamme miesten välistä veljeyttä, joka perustuu avoimuuteen, rehellisyyteen ja hyväksyntään. Laajentakaamme miehen mallia sellaiseksi, että kaikki meistä kokevat sopivansa tähän maailmaan ilman, että itseään tarvitsee muokata ja rajoittaa.
 
Konsepti on yksinkertainen. Jokaisella on vuorollaan tilaa ilmaista itseään, tulla nähdyksi ja kuulluksi sellaisena kuin on. Yksi puhuu kerrallaan, muut kuuntelevat. Saa puhua mistä vain haluaa, paljon tai vähän, nopeasti tai hitaasti, sujuvasti tai kangerrellen. Saa olla välillä hiljaa, miettiä ja tuntea rauhassa. Saa näyttää tunteitaan, ilmehtiä, elehtiä, itkeä ja nauraa. Mutta ei ole pakko.
 
Jokaisen illan aluksi tehdään lyhyt kehollinen meditaatio, joka palauttaa läsnäoloon.
 
Oviraha 5-10e varallisuutesi mukaan.
 

Ohjaajana Markus Savander

Tässä joka toinen viikko toistuvassa työpajassa yhdistetään kaikenikäisille sopivaa leikkiä (lähinnä yksinkertaisia improvisaatioteatterin harjoituksia) ja läsnäoloharjoituksia. Työpaja sopii kenelle tahansa, eikä se vaadi aiempaa kokemusta improvisaatioteatterista. Voit tulla mukaan mille tahansa yksittäiselle kerralle tai osallistua vaikka kaikkiin.

Mitä jos voisimme integroida (sisäisen) lapsen kyvyn heittäytyä leikkiin aikuisen läsnäolokykyyn? Jotain aivan upeaa voi parhaimmillaan tapahtua. Ehkä pääsemme jopa koskettamaan “viisaan viattoman” arkkityyppiä, jossa elämää kokeneen ja siitä viisastuneen aikuisen ja elämän virrassa ilolla polskivan lapsen parhaat puolet pääsevät tasapainoisesti esiin.

 Millainen yhteys ihmisten välille muodostuu leikin kautta? Suurimmassa osassa aikuisiän ihmissuhteista kannamme mukanamme rooleja: työrooleja, sukupuolirooleja, edustamme jotain identiteettiä tai ihmisryhmää. Leikki purkaa näitä elämäämme liittyviä rooleja. Leikin keskellä voimme olla hetken jotain muuta kuin mitä normaalisti ajattelemme olevamme. Saatamme jopa unohtaa itsemme hetkeksi. Voimme myös leikin turvin kokeilla erilaisia rooleja ja sitten päästää niistä irti, aivan yhtä nopeasti kuin olemme ne ottaneetkin. Ehkä tämä auttaa meitä myös näkemään arkipäivän rooliemme merkityksen uudesta näkökulmasta ja tekemään niistä joustavampia.
 
Ensimmäinen kokeilukerta on ilmainen.
 
(Ilmoittaudu mukaan viim. 2h ennen tunnin alkua)

 Ohjaajana Markus Savander 

Yin-jooga on rauhallinen laji, jossa melkein kaikki liikkeet tehdään lattiatasossa. Asanoissa ollaan 2-5min, ja asanat tuetaan hyvin tyynyjä ja blokkeja käyttäen.

Yinissä fyysisellä tasolla vaikutetaan sidekudosten terveyteen; lihaskalvoihin eli faskiaan, niveliin, nivelsiteisiin, ja jopa luihin. Tämän vuoksi asanat ovat passiivisia, eli ne tehdään lihakset rentona, painovoimaa apuna käyttäen.

Psyykkinen ja energeettinen vaikutus on hyvin rentouttava. Rauhallisuutensa ansiosta harjoitus on meditatiivinen, ja aktivoi lepohermostoa. Yin antaa aikaa pysähtyä ja hiljentyä oman itsensä äärelle.

Harjoitus sopii kaikille, mutta erikoistapauksissa, esim raskauden aikana, puhuthan opettajan kanssa ennen tuntia.

Ohjaajana Miia Rautio

Äitiysjooga helpottaa kehon ja energian muutoksissa raskauden aikana. Saat uutta näkökulmaa siihen, miksi energia ja tunteet heittelehtivät, ja miten voit hallita energiaasi. Joogaharjoituksella autamme sisäelinten, keuhkojen ja sydämen toimintaa. Lempeät liikkeet tuovat rentoutta erityisesti selän ja lantion alueelle ja turvaavat verenkiertoa istukassa. Paitsi rentoutta, harjoitus tuo myös vahvuutta hermostoon ja selkärankaa tukeviin lihaksiin.

Raskausajan jooga auttaa löytämään rentouttavan liikkeen ja hengityksen synnytykseen, vahvistaa hermostoa ja ennen kaikkea tarjoaa sinulle hetken vahvistaa yhteyttä uuteen elämään ja iloita tästä ihmeestä! Turvallinen harjoitus sopii odottajalle alkuraskaudesta alkaen aina synnytykseen saakka. Tukihenkilöt ja vauvan kaikki vanhemmat ovat sydämellisesti tervetulleita harjoitukseen!

Ohjaajana Teija Enoranta

Hatha Integral Yoga®- harjoitus on klassisen joogaperinteen kehoa ja mieltä tasapainottava ja hoitava joogaharjoitus. Tunti sisältää monipuolista aktiivista liikettä ja rentoutusta. Harjoitus vahvistaa ja puhdistaa hermostoa ja auttaa hyvin esimerkiksi stressistä palautumisessa.


Tunti alkaa aloitusmantroilla. Asanaharjoituksen jälkeen syvärentoutus nostaa pinnalle kuonan, ja pranayama rentoutuksen jälkeen auttaa puhdistamaan sen pois. Tunti päättyy lyhyeen meditaatioon ja loippumantroihin.
Tunnista toiseen asanat ja teema vaihtelevat, ja harjoitus voi olla lempeämpi tai intensiivisempi, mutta aina tavoitteena on meditatiivinen mielentila ja tasapaino. Säännöllinen harjoitus auttaa säilyttämään tasapainon myös joogasalin ulkopuolella.


Jokaisella meistä on kehon ja mielen rajoitteita, jotka on hyvä ottaa huomioon harjoituksessa. Joistakin rajoitteista ohjaajan on hyvä tietää. Raskaudesta kannattaa erikseen mainita, erityisesti ensimmäisinä viikkoina.
Integral Yoga®Hatha I-tason harjoitus sopii kaikille, ja erinomaisesti aloittevalle joogaajalle.


Integral Yoga® perustuu Sri Swami Satchidanandan opetuksiin.

Ohjaajana Teija Enoranta

Pahoittelut, tämä sivu on vielä kesken!

… Kuvaus tulossa pian!

Ohjaajana Miia Rautio

Elämä virtaa eteenpäin vastustamattomasti ja me olemme osa tätä virtaa, tiedostamme sen tai emme. Elämän virtaan muodostuu kuitenkin patoja ja tukoksia, jotka näkyvät mielikehon jäykkyytenä, heikkoutena, epätasapainona, tunnottomuutena tai kipuina sekä jämähtäneinä ajattelumalleina, uskomuksina ja tunnelukkoina. Ja koska emme ole muusta maailmasta erillisiä olentoja, tukosten avautuminen helpottaa myös elämäämme tuossa ns. ulkoisessa todellisuudessa!
Tässä työpajassa vapautamme itsemme näistä esteistä liikkeen ja äänen avulla. Samalla meille aukeaa mahdollisuus kokea hiljaisuus, josta kaikki liike ja värähtely nousee – perimmäinen todistaja, joka me pohjimmiltaan olemme.

Tässä työpajassa yhdistämme erilaisia liike- ja ääniharjoituksia sekä hiljaista meditaatiota. Äänenkäytössä sallimme vapautumisen mitä tulee äänen voimakkuuteen ja sisältöön. Tämän vuoksi, jos olet herkkäkorvainen, voit ottaa korvatulpat mukaan.

Aikaisempaa kokemusta et tarvitse.

Työpajan hinta on 20/15e. Joogakortit eivät käy maksuksi, mutta voit ostaa verkkokaupastamme kolmen kerran sarjakortin tähän työpajaan. www.varaaheti.fi/hyvinvointilakehraamo/fi/prepaids

Ensikertalaiset pääsevät kokeilemaan ilmaiseksi!

Ohjaajana Markus Savander

Vinyasa Flow -jooga on dynaaminen joogamuoto, jossa tanssin kaltaisesti siirrymme asanasta toiseen hengityksen rytmissä. Harjoitus on mukavan hikoiluttava ja vahvistaa kehoa.

Vinyasa Flow -jooga on vahvaa ja kokeilevaa. Liian tosissaan ei tarvitse kuitenkaan olla, enemminkin utelias ja valmis haastamaan mieltä ja kehoa!

Tunti rakentuu lämmittelystä, dynaamisesta osuudesta, rauhallisista venyttelyistä ja loppurentoutuksesta.
Voit tulla tunnille, vaikka sinulla ei olisi aikaisempaa kokemusta joogasta.

Tunti ei sovellu raskaana oleville. Opetuskieli suomi.

Ole hyvä ja varaa tunti etukäteen.
Tee myös peruutus varaaheti-järjestelmän kautta, jos et pääse tulemaan.

Huomaathan, ettemme voi hyväksyä peruutuksina tekstiviestejä, Whatsap- tai Messenger -viestejä tai puhelinsoittoja. Tarkista, mikä on varaamasi tunnin peruutusten deadline. Se vaihtelee aamutunnin 12 tunnista yhteen ja kahteen tuntiin. Perimme peruuttamattomista varauksista kertamaksun sarjakortistasi tai 15 €, jos sinulla ei ole sarjakorttia.
Sulje Menu