Jooga- ja hyvinvointitunnit

Ole hyvä ja varaa tunti etukäteen. Tee myös peruutus varaaheti-järjestelmän kautta, jos et pääse tulemaan. Huomaathan, ettemme voi hyväksyä peruutuksina tekstiviestejä, Whatsap- tai Messenger -viestejä tai puhelinsoittoja. Tarkista, mikä on varaamasi tunnin peruutusten deadline. Se vaihtelee aamutunnin 12 tunnista yhteen ja kahteen tuntiin. Perimme peruuttamattomista varauksista kertamaksun sarjakortistasi tai 15 €, jos sinulla ei ole sarjakorttia. Osa tunneistamme on nyt myös Zoom-nettialustapalvelussa! Some of our classes are now also in at Zoom.us interactive virtual surrounding !
Hatha Integral Yoga®- harjoitus on klassisen joogaperinteen kehoa ja mieltä tasapainottava ja hoitava joogaharjoitus. Tunti sisältää monipuolista aktiivista liikettä ja rentoutusta. Harjoitus vahvistaa ja puhdistaa hermostoa ja auttaa hyvin esimerkiksi stressistä palautumisessa. Tunti alkaa aloitusmantroilla. Asanaharjoituksen jälkeen syvärentoutus nostaa pinnalle kuonan, ja pranayama rentoutuksen jälkeen auttaa puhdistamaan sen pois. Tunti päättyy lyhyeen meditaatioon ja loippumantroihin. Tunnista toiseen asanat ja teema vaihtelevat, ja harjoitus voi olla lempeämpi tai intensiivisempi, mutta aina tavoitteena on meditatiivinen mielentila ja tasapaino. Säännöllinen harjoitus auttaa säilyttämään tasapainon myös joogasalin ulkopuolella. Jokaisella meistä on kehon ja mielen rajoitteita, jotka on hyvä ottaa huomioon harjoituksessa. Joistakin rajoitteista ohjaajan on hyvä tietää. Raskaudesta kannattaa erikseen mainita, erityisesti ensimmäisinä viikkoina. Integral Yoga®Hatha I-tason harjoitus sopii kaikille, ja erinomaisesti aloittevalle joogaajalle. Integral Yoga® perustuu Sri Swami Satchidanandan opetuksiin.
Iisi Hatha on klassista joogaa modernein maustein. Tunnilla opitaan kehonhallinnan, kehotietoisuuden ja liikkuvuuden perusaskelia. Lisäksi tutustutaan hengitys- ja mediaatioharjoituksiin.

Tunti etenee rauhallisesti, ja liikkeistä annetaan useita vaihtoehtoja, jotta löydät itselle sopivan tavan harjoitella. Välillä käytämme apuvälineitä kuten tuoleja, joogablokkeja ja -vöitä, sekä tyynyjä.

Hatha-joogalla voidaan myös tasapainottaa hermoston, ruuansulatuksen, immuunijärjestelmän, hormonitoiminnan ja verenkierron toimintoja.

Tuntien teema vaihtuu kolmen viikon välein.

Kerrothan ohjaajalle, mikäli sinulla on sairauksia tai rajoituksia, jotka voivat vaikuttaa harjoitukseesi.

Tämä tunti sopii erityisesti ensikertalaisille joogaajille!

Kundaliinijoogassa käytetään asanaharjoitusta, kehon liikkeitä ja hengitystekniikoita, mudria eli käsien vaikuttavia asentoja sekä bandhoja, energialukkoja ja mantroja, meditaatioita ja musiikkia. Harjoitukset ovat virkistäviä, rentouttavia, puhdistavia ja vahvistavia – ja tarjoavat usein syvällisiä elämyksiä. Kundaliinijooga on monipuolisten, kehoa ja mieltä voimistavien ja tasapainottavien harjoituksien aarreaitta. Harjoitukset vaihtelevat tunnista toiseen keskittyen aina johonkin teemaan, kehon ja mielen osa-alueeseen. Kaikki harjoitukset puhdistavat kehoa, auttavat aineenvaihduntaa ja vahvistavat hermostoa. Energia lähtee liikkeelle ja pääsee korjaamaan sitä, mikä kehossa korjausta vaatii. Mieliala kohoaa ja näkökulma jokapäiväiseen olemassaolon taisteluun saattaakin muuttua! Varunan kundaliinijooga on Kundaliinijoogaa Yogi Bhajanin opetusten mukaan ®

Voimajooga on dynaaminen harjoitus, jossa pääset löytämään vahvan joogin/joginin sisältäsi.

Tunti avaa ja voimistaa kehoa, kehittää notkeutta ja parantaa hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa. Hengitykseen kytketyt liikeharjoitteet tuovat samalla keskittymistä ja rauhaa mieleen. Harjoituksen asanat kytkeytyvät toisiinsa Vinyasa tyyppisesti yhdistetyn hengityksen ja liikeen avulla.

Liikesarjat tehdään samassa järjestyksessä jokaisessa harjoituksessa, minkä ansiosta oman kehityksen huomaa nopeasti.

Tunnin päätteksi nautimme ohjatusta syvärentoutuksesta.

Tunti sopii kaikille, aiempaa kokemusta ei tarvita.

Yin-jooga on rauhallinen laji, jossa melkein kaikki liikkeet tehdään lattiatasossa. Asanoissa ollaan 2-5min, ja asanat tuetaan hyvin tyynyjä ja blokkeja käyttäen.

Yinissä fyysisellä tasolla vaikutetaan sidekudosten terveyteen; lihaskalvoihin eli faskiaan, niveliin, nivelsiteisiin, ja jopa luihin. Tämän vuoksi asanat ovat passiivisia, eli ne tehdään lihakset rentona, painovoimaa apuna käyttäen.

Psyykkinen ja energeettinen vaikutus on hyvin rentouttava. Rauhallisuutensa ansiosta harjoitus on meditatiivinen, ja aktivoi lepohermostoa. Yin antaa aikaa pysähtyä ja hiljentyä oman itsensä äärelle.

Harjoitus sopii kaikille, mutta erikoistapauksissa, esim raskauden aikana, puhuthan opettajan kanssa ennen tuntia.

Äitiysjooga helpottaa kehon ja energian muutoksissa raskauden aikana. Saat uutta näkökulmaa siihen, miksi energia ja tunteet heittelehtivät, ja miten voit hallita energiaasi. Joogaharjoituksella autamme sisäelinten, keuhkojen ja sydämen toimintaa. Lempeät liikkeet tuovat rentoutta erityisesti selän ja lantion alueelle ja turvaavat verenkiertoa istukassa. Paitsi rentoutta, harjoitus tuo myös vahvuutta hermostoon ja selkärankaa tukeviin lihaksiin.

Raskausajan jooga auttaa löytämään rentouttavan liikkeen ja hengityksen synnytykseen, vahvistaa hermostoa ja ennen kaikkea tarjoaa sinulle hetken vahvistaa yhteyttä uuteen elämään ja iloita tästä ihmeestä! Turvallinen harjoitus sopii odottajalle alkuraskaudesta alkaen aina synnytykseen saakka. Tukihenkilöt ja vauvan kaikki vanhemmat ovat sydämellisesti tervetulleita harjoitukseen!

Tunnilla kuunnellaan tiibetiläisten äänimaljojen värähtelyä ja rentoudutaan niiden saattelemana. Äänivärähtely auttaa mielen palautumisessa tasapainotilaan tuoden sen hyvinvoinnin taajuudelle. Harmooniset äänet auttavat uppoutumaan syvärentoutmisentilaan samalla tasapainottaen kokonaisvaltaisesti kehoa. Kulhojen äänivärähtely synkronoi aivojen äänivärähtelyä ja saa ne muuntumaan thetataajuksille, joissa nämä aivoaallot sallivat meidän rentoutua. Thetatila on meditatiivinen ja rauhallinen tila, joka myös tukee intuitiotamme, selkeyttää mieltä sekä auttaa kuulemaan sisäistä viisauttamme. Äänivärähtely vaikuttaa hermostoon, ja sitä kautta helpottaa stressiä ja kipua. Kehräämön sarjakorteilla 1/2 – ruutu tai kertamaksulla 8€//7€* (*opiskelijat,työttömät, eläkeläiset)
Sulje Menu